In Affärsmodellbloggen

Om du vill veta något om hur man lyckas i kaotiska situationer läs Great by Choice av Jim Collins. Är du nyfiken på morgondagens management köp Gary Hamels bok med samma namn. Överväger du att förändra och vässa det sätt på vilket ditt företag arbetar med processer tala med Björn-Erik Willoch eller läs nyutgåvan av hans bok Business Process Reengineering – radikal förändring för dramatisk förbättring. I boken konsoliderar Björn-Erik 25 års teori och erfarenhet till en användbar handbok för dagens affärsutvecklare. Boken lanseras den 2 maj vid evenemanget Process Design 2012.

När boken kom första gången revolutionerade den synen på affärsprocesser och blev bolagsledningarnas bästa verktyg för att säkerställa kundfokus och maximera affärsnyttan. BPR tog fram innovationsförmågan hos företag, såg processerna ur ett kundperspektiv och blottade processer som inte bidrog till att skapa kundvärde. Nu, med ytterligare 18 års erfarenhet kan vi konstatera att BPR fortfarande är ett kraftfullt redskap i en allt mer komplex och konkurrensutsatt värld.

Sedan boken först kom ut 1994 och sålt slut har nya generationer av ledare krävt att få hjälp med beprövade erfarenheter och metoder. Och nu finns en ny bok tillgänglig! Björn Erik Willoch har kallats Nordens Mr BPR och han är tillbaka för att återigen lyfta processarbetet till nya nivåer – som kan matcha den komplexa världens krav på innovation, anpassningsförmåga och flexibilitet.

Björn-Erik Willoch är pionjär inom Business Process Reengineering med lång erfarenhet av rådgivning åt nordiskt och internationellt näringsliv såväl som offentlig förvaltning. Han har varit VD för Ernst & Young Management Consulting, koncernchef för Capgemini i Norden, globalt ansvarig för Capgeminis konsultverksamhet samt personlig rådgivare på styrelse- och VD-nivå för multinationella företag i flera branscher. Björn-Erik är nu Managing Director på Cordial Business Advisers.

Business Process Reengineering ges ut av Cordial Business Advisers AB

Sveavägen 17, 12 vån • 111 57 Stockholm • Telefon 08-723 87 00

Läs mer om bokens innehåll och beställ den här. Kontakta anna-maria.rosenberg@cordial.se, mobil 0709-527590 för mer pressmaterial, ackreditering till Process Design 2012 eller för att boka en intervju med Björn-Erik Willoch. Beställ recensionsexemplar på info@cordial.se