In Affärsmodellspaning, Business Model Summit

Det bubblar på marknaden kring alternativ till den traditionella TV:n. Streaminglösningar så som Netflix, Voddler och Magine har intagit svenska marknaden och börjat utmana etablerade lösningar. De klassiska tv-kanalerna i sin tur har weblösningar med freemium och premium-varianter för att locka tittarna till just sina program. Utöver det har även betalkanalerna börjat ta sats för att få sin del av kakan. Giganten Apple med sin plattform Apple-TV lämnar avtryck på marknaden, medan Youtube å andra sidan väljer att ta steget från web-TV till traditionell TV.

Redan förra året skrev vi om Youtubes intåg på TV-marknaden. Och nyligen skrev Linus Malmberg från Cordial en artikel om ämnet i Computer Sweden.

Anna Settman deltar under Business Model Summit 21 november. 
 

Vi på Cordial har alltså haft ögonen på framtidens affärsmodeller för TV:n under en tid, och därför känns det extra kul att Anna Settman, tillträdande VD för MTG Betal TV i Norden med ansvar för Viaplay och med plats i MTG:s koncernledning samt Erik Wikström, VD på TV-tjänsten Magine, deltar under Business Model Summit. Förhoppningsvis kan vi då passa på att få svar på vad som kommer att hända med framtidens affärsmodell för TV.

 

Recommended Posts

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.