In Affärsmodellbloggen

Namnlös1

Cordial har haft den stora glädjen att vara med som en av sponsorerna till Hjärtebarnsloppet som gick av stapeln den 5 juni. Premiären för Hjärtebarnsloppet blev en stor framgång både ekonomiskt och deltagarmässigt. Loppet skapade stort engagemang med 650 deltagare över hela Sverige och lockade även deltagare i Spanien, Grekland och Vietnam som tillsammans bidrog med över 150 000 kr till Hjärtebarnsfonden.

350 deltagare sprang, gick och rullade den 5 km långa banan i det fantastiska vädret från Östermalms IP genom ett sommargrönt Lilljansskogen och i mål på Stadion i Stockholm.

Alla intäkter från loppet går oavkortat till Hjärtebarnsfonden som stödjer forskningen om barns hjärtsjukdomar, ger ekonomiska bidrag till familjer under långa sjukhusvistelser och bedriver en fantastiskt fin lägerverksamhet för hjärtebarn och deras familjer.

Varje dag föds det 3 barn i Sverige med hjärtfel och fler barn än tidigare överlever idag sin ettårsdag.

Isabellah Andersson, Hjärtebarnsloppets ambassadör sprang i mål på Stockholms Stadion på 97-plats med tiden 33:14 strax efter sin dotter Beyoncè, 7 år. Isabellah som dagen innan vann SM under Stockholm Marathon är själv hjärtebarnsmamma och hon sprang för att uppmärksamma hjärtebarnen och bidra till Hjärtebarnsfondens viktiga arbete.

Cordials Anna-Maria Rosenberg är en av initiativtagarna till och arrangörerna av Hjärtebarnsloppet tillsammans med Elin Becksmo, Hjärtebarnsfonden och Stockholm Marathon Gruppen. Cordials egen Alexander Novella deltog i loppet och slutade på en hedrande fjärde plats.

Vi ser fram emot att stödja Hjärtebarnslopppet 2017 och det är med stor stolthet och glädje som Cordial bidrar till att fler hjärtan får klappa längre!

Följ: www.facebook.com/Hjartebarnsloppet/

524434

Foto: Annci Gustavsson

Recent Posts

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.