In Business Model Summit, School of Management

I våras skrev Linus Malmberg och Björn-Erik Willoch en affärsmodellpaning om Fotografiska muséet i Stockholm som mot alla odds har lyckats med konststycket att skapa ett lönsamt museum i tiden. Fotografiska har  spridit sig utanför de traditionella konst- och fotokretsarna och har blivit en samlingsplats med event så som konserter, konferenser och vinprovningar. Även utbildningar är en del av konceptet, men inte bara i fotografi utan även i ”konst och vin” – vilket lockar Stockholms restaurangbesökare in till muséets populära restaurang.

jan-broman

Vi på Cordial har nu fått nöjet att ha en av Fotografiskas grundare, Jan Broman, som en av talarna under eventet Business Model Summit. Broman kommer att tala om konstnärlig höjd, affärsmässig framgång och om nya affärsmodeller och kommersiellt driv i en kreativ miljö. Du läser mer om det HÄR. 

Recommended Posts

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.