In Events

Under de senaste åren har medieaktörerna sökt med ljus och lykta efter nya sätt att ta betalt, nya sätt att kombinera erbjudanden och nya sätt att integrera kanaler och plattformar, vilket bland annat tidningen The Economist har rapporterat om. Affärsmodellutmaningarna i mediebranschen är inte nya, men trots det så ser vi ännu ingen tydlig konvergens i nya affärsmodeller på marknaden. Kompassnålen snurrar och riktningen är alltjämt oklar.

I syfte att skapa ett forum för affärsmodellutveckling inom mediebranschen har Cordial knutit ett samarbete med mediekoncernen Bonnier och varumärket Resumé kring arrangemanget av en konferens där branschens utmaningar kommer att diskuteras. Konferensen, som går under namnet Business Model Media, kommer att gå av stapeln på eftermiddagen den 22 maj på Nalen Konferens och bland föredragshållarna märks bland andra Bonniers nya vd Tomas Franzén.

Mer information om konferensen Business Model Media och anmälan finner du HÄR.

 

Senaste inläggen

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.