Affärsmodellen är det unika DNA som beskriver hur företaget skapar kundnytta genom att koordinera kompetenser, processer och värdenätverk med kundsegment, kanalval och relationer. Syftet med Business Model Summit är att lyfta fram affärsmodellen som strategisk framgångsfaktor samt att inspireras av årets mest uppmärksammade företag och affärsmodellinnovatörer.
Konferensen gick av stapeln den 2 december 2009 kl 09:00-17:00, Hotell Rival, Stockholm.
Här kan du ladda ner presentationer från Business Model Summit 2009:
Linus Malmberg, VD och Björn-Erik Willoch, Managing Director, Cordial Business Advisers
Analys, design och transformation – så skapar du affärsmodeller i världsklass
Cecilia Hermansson, chefekonom, Swedbank
Samhällsekonomins utveckling och behovet av nya affärsmodeller
Eric Sundström, chefredaktör, Aktuellt i Politiken och en av Sveriges främsta experter på amerikansk politik
Barack Obamas presidentvalskampanj som affärsmodell
Sven Törnkvist, försäljningsdirektör, Google Sverige
Så sätter Google användarna i fokus