In Kalendarium

Affärsmodellen är det unika DNA som beskriver hur företaget skapar kundnytta genom att koordinera kompetenser, processer och värdenätverk med kundsegment, kanalval och relationer. Syftet med Business Model Summit är att lyfta fram affärsmodellen som strategisk framgångsfaktor samt 
att inspireras av årets mest uppmärksammade företag och affärsmodellinnovatörer.

Konferensen gick av stapeln den 2 december 2009 kl 09:00-17:00, Hotell Rival, Stockholm.

Här kan du ladda ner presentationer från Business Model Summit 2009:

Linus Malmberg, VD och Björn-Erik Willoch, Managing Director, Cordial Business Advisers
Analys, design och transformation – så skapar du affärsmodeller i världsklass

Cecilia Hermansson, chefekonom, Swedbank
Samhällsekonomins utveckling och behovet av nya affärsmodeller

Eric Sundström, chefredaktör, Aktuellt i Politiken och en av Sveriges främsta experter på amerikansk politik
Barack Obamas presidentvalskampanj som affärsmodell

Sven Törnkvist, försäljningsdirektör, Google Sverige
Så sätter Google användarna i fokus

Se bilderna från Business Model Summit 2009:

Recommended Posts

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.