In Affärsmodellen, Affärsmodellspaning, School of Management

Affärsmodellbloggen har tidigare skrivit om vikten att arbeta med 4P för att möjliggöra innovation av affärsmodeller, där 4P står för: Preferenser, Polare, Pengar och Plats. Inför Super Bowl har the National Football League placerat ut en mängd små sändare, så kallade beacons, över Times Square och MetLife Stadium, där matchen spelas. Dessa sändare gör det möjligt för alla gäster och fans att få direktmeddelanden till sin smartphone om allt från butikserbjudanden till karthänvisningar på arenan.

Den här teknologin är ett nästa steg i platsbaserad marknadsföring och kräver mindre av användaren då det inte behövs någon speciell app, bara en smartphone med ett uppdaterat operativsystem. Beacons är verkligen en möjliggörare för företag som vill jobba med Preferenser, Polare, Pengar och Plats i innovation av sina affärsmodeller och vi på affärsmodellbloggen följer givetvis tjänsteutvecklingen med spänning.

Du kan läsa mer om Super Bowl och beacons HÄR.

Recommended Posts

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.